Sunday, August 30, 2009

SALAM KEMERDEKAAN!!!!!



SALAM SEMUA.....

31 0gos.....dh 52 tahun kita merdeka...kita ni semua anak-anak selepas kemerdekaan.....alhamdulillah, kita menyambutnya serba sederhana, kerana menghormati bulan Ramdhan yang mulia ni.....kalau tak, erm....mesti banyak pembaziran dan masalah sosial yang berlaku... Otomen duk kt bilik je....Pe2pun , bulan Rmadhan ni memang best...walaupun banyak keseorangan, namun itu semua mengajar kita tentang erti kehidupan.

31 0GOS...... 1957... dh 52 tahun usia perkahwinan mak ayah otomen.... dn SELAMAT HARI LAHIR YANG ke-51 BUAT KAKAK SULUNG OTOMEN , PUAN NORAINI IBRAHIM a.ka Kak Yong sempena 31 Ogos....tahun ini.. ...alhamdulillah... beliau seorang kakak yang gigih dn banyak berkorban untuk anak-anaknya, separuh anak-anaknya kini, iaitu anak-anak saudara otomen memasuki universiti dan separuh lagi masih bersekolah... TQ kak yong..4 everything...mayb ye x bc pon ni...hahaha...tp otomen cyg semua akak2 abg2 n adik otomen walaupun otomen ni degil n nakal dr dl hingga kini...hihi..

Kemerdekaan mengingatkan kita kepada perjuangan orang-orang terdahulu...Tapi, dalam masa yang sama, kita kena ingat juga, pengorbanan orang2 yang tersayang dalam melihat kajayaan kita....juga perjuangan para pejuang dan ilmuan Islam kita....sama2 fikirkan...Kerana kemerdekaan itu luas pengertiannya..dan berfikirlah secara positif...kita kn anak-anak MALAYSIA !!!!!!! SATU MALAYSIA, alhamdulillah...... semoga Mlaysia terus makmur dan tiada sengketa lagi...amin....

p/s : OTOMEN xsbr nk lik kg...hehehhehe

No comments: